Nabídka
Dotazník
K čemu se přikláníte?
  • Evoluce (412)
  • Kreace (mladá Země) (195)
  • Kreace (stará Země) (55)
  • Teistická evoluce (70)
  • K žádné z možností (39)
Hledat
Hledaný řetězec:
Přihlášení
Uživatelské jméno: Heslo:
STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR

Rozměry Noemovy archy

Pravdivost, jedinečnost a spolehlivost Bible se dá dokazovat mnoha způsoby. Pan Steiger zvolil poněkud netradiční. Tvrdí, že rozměry Noemovy archy jsou tak dokonalé, že jejich poměr se stává velmi stabilním. Dokonce tvrdí, že loď USS Oregon byla navržena s poměry stran odvozených od archy:

Při průměrné velikosti lokte, což je 55,68 cm, něco přes půl metru, by byla archa dlouhá asi 167 m, široká 28 m a vysoká 17 m. Měla tři patra, z nichž každé mělo tedy plochu kolem 4 650 m2, a objem všech tří pater kolem 77 662 m3. Bylo to plavidlo více se podobající obrovské bedně než klasické lodi. Rozměry lodi udivují loďaře, protože poměr délky k šířce a výšce podmiňují nejvyšší možnou stabilitu lodi. Americké námořnictvo postavilo bojovou loď USS Oregon. Konstruktér Dickie záměrně použil poměry Noemovy archy. Loď byla o jednu sedminu menší než archa, a dosud nejstabilnějším plavidlem amerického námořnictva. [1]

Nejprve je důležité zdůraznit, že stabilita jé závislá na mnoha faktorech a hlavně na tvaru trupu. Nikoliv jenom na rozměrech. Zkusme si však i přesto ověřit tento v podstatě nesmyslný argument. Poměr délky k šířce je u archy téměř roven šesti. Teď se podívejme na USS Oregon. Délka lodi byla 351 stop (na úrovni hladiny to bylo 348) a šířka 69 stop. Takže když se podíváme na poměr délky k šířce zjistíme, že se rozchází s výpočtem u archy. Poměr totiž vyjde přibližně pět. O výšce se nemá cenu ani zmiňovat neboť nevíme jaká výška se měří. Každopádně i tak vidíme, že si pan Steiger údaje asi vymyslel.

USS Oregon prý byla o sedminu menší. Pokud je to myšleno délkově, tak by musela měřit asi 143 metrů. Bitevní loď Oregon však měřila pouze asi 115 metrů. To znamená, že i tato informace je poněkud zkreslená.

Jestli je loď USS Oregon nejstabilnějším plavidlem, tak o tom bych polemizoval. Katamarany jsou mnohem stabilnější. A to už vůbec nemluvím o letadlových lodích, které musí mít obrovskou stabilitu kvůli přistávání letadel.

Co říct závěrem? Buď pan Steiger popisuje loď naprosto jinou nebo si údaje vymyslel. První možnost můžeme škrtnout, protože americké námořnictvo vlastnilo pouze jednu loď s takovým označením. Jediná další, která by přicházela v úvahu, je bitevní křižník Oregon City, ten je však ještě delší než archa, takže se o tuto loď nejedná.

Připadá mi to přinejmenším zvláštní, že jedinečnost a přesnost Bible se musí dokazovat takovými smyšlenými argumenty.

 
[Přidat komentář] [Všechna vlákna] [Zobrazit všechny] [Skrýt komentáře] [Zobrazit vybrané] [Za sebou] Komentáře ke článku
  • 17.10.2012 00:54 (Vložil: QEntity)
    • 02.11.2012 22:46 (Vložil: Vlasta)
      • 15.11.2012 13:32 (Vložil: bambíno)
  • 17.10.2012 00:52 (Vložil: QEntity)
  • 20.09.2010 15:43 (Vložil: withson)
    • 21.09.2010 10:05 (Vložil: Ondra)
      • 22.09.2010 10:31 (Vložil: withson)
      • 22.09.2010 09:29 (Vložil: Withson)
        • 22.09.2010 12:10 (Vložil: Withsonovi)
          • 22.09.2010 12:12 (Vložil: Ondra )
  • 05.09.2010 04:23 (Vložil: Fotón)
    • 17.10.2012 00:57 (Vložil: QEntity)
    • 15.09.2010 21:57 (Vložil: Vlasta)
    • 07.09.2010 11:06 (Vložil: Ondra_breather)
  • 28.08.2010 07:06 (Vložil: QEntity)
    • 10.09.2010 11:43 (Vložil: Ondra)
    • 03.09.2010 09:28 (Vložil: Ondra_breather)
      • 12.11.2011 02:36 (Vložil: z)
  • 11.06.2010 13:45 (Vložil: Ondra)
    • 12.06.2010 17:02 (Vložil: Marek)
      • 15.09.2010 19:28 (Vložil: Vlasta)
        • 18.09.2010 17:45 (Vložil: Adam)
          • 19.09.2010 10:57 (Vložil: Vlasta)
  • 11.06.2010 13:44 (Vložil: Ondra)
  • 11.06.2010 13:44 (Vložil: Ondra)
  • 10.12.2007 21:12 (Vložil: jarda pinc)
  • 23.05.2007 20:23 (Vložil: Martin Pinc)